onsdag den 1. december 2010

Den spiselige julekalender

Kære alle
Det er sørme lang tid siden, men jeg vender nu stærkt tilbage med en spiselig julekalender, som man kan følge her hver dag i december måned. Jeg håber I bliver inspirerede til hyggelige timer i køkkenet.
Vi starter stille og roligt ud med:

Zebrastribede småkager













1.dej
100 g smør
2-2 1/2 dl mel
1/2 stang vanillekorn
1/2 dl rørsukker

2.dej
100 g smør
2-2 1/2 dl mel
3 spsk god kakao
1/2 dl rørsukker

Ælt begge deje godt sammen og del hver klump i 4 lige store stykker. Rul dem til en pølse på ca. 30 cm og tryk dem flade(ca 3 cm brede). Skiftesvis lægges de lange flade stykker oven på hinanden, dækkes derefter med film og trykkes sammen, så alle sider bliver flade. Sæt dejen på køl i min 1 time.
Tag dejen ud og skær den i ca. 3-4 mm tykke skiver. Fordel dem på en plade og bag dem ved 200 grader i ca 10 min.

1 kommentar:

  1. Dem her skal jeg altså prøve, jeg elsker de stribede kager :-)

    Mange hilsner
    Birthe

    SvarSlet